سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورود کاربران [Login_Form]

نیروی هوایی دلتا ( آشنایی با جنگنده های روز دنیا )


فرزانگان امیدوار
قاصدک
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نگاهی به اسم او
مصطفی قلیزاده علیار
سایه
شیمی وزندگی
شقایقهای کالپوش
سکوت ابدی
هم نفس
السلام علیک یا فاطمه الزهرا..
اطلاعات علمی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+آموزش
پرپر
جادوی زندگی
نشریه حضور
سفیر دوستی
یادداشتها و برداشتها
.: شهر عشق :.
بوی سیب
عشق گمشده
جوجولی
اخراجی های جدید
جبهه فرهنگی امام روح الله مازندران محمودآباد
خاطرات من و دکترم
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
ویژه نامه حسبان پردیس
مکاشفه مسیح
ایـــــــران آزاد
الموت سرزمین زیبایی ها
این نیز بگذرد ...
نوری چایی_بیجار
مستند ظهور
ایده های نوین
سکوت پرسروصدا
نبض شاهتور
مهدویت
عدالت جویان نسل بیدار
سینوهه
صل الله علی الباکین علی الحسین
Sense Of Tune
اللهم عجل لولیک الفرج
مهنازوپسراش
متالورژی_دانلودکده ی مهندسی متالورژی Rikhtegari.ir
دنیای شادی
ایستگاه عاشوراییان
*ایستگـــــــــــــــــــــــــــاه انـــــــــــــــــــــرژی*
عزیز دل
بهار صداقت**
روستای جمال آباد مشگین شهر
فرهنگی - مذهبی
هنوز مال منی
اس ام اس خنده دار . اس ام اس روز
خسته ام
داود ملکزاده خاصلویی
چاهورز اسپورت و دیدنیهای ان
خنده بازار
شهد
دست نوشته های من
ME&YOU
فریاد بی صدا
.:: گاواره ::.
موجودات زنده
صراط مبین
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
تبریک می گوییم شما به ساحل رسیدید!!!!!
دوست خوب
اسمس بارون
جیگر نامه
۩۞۩ برگ سبز تحفه درویش ۩۞۩
قافله نت
علوم اقتصاد نظدی
ایستگاه دلتنگی
جوک و خنده
خلوتگاه من
جوجو
آشنا
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
چه توا.............
نفس
کافه تـــــــــرانزیت
آسمون عشق
خورشید نی ریز
مینویسم بنام خواهرم آیــــــــات
درود بــــر پادشاهـــــم کـــوروش بــــزرگ
عشق
اینجا،آنجا،همه جا
طرفدار ارسلان قاسمی.......
تنها یک رویا
اجتماعی
بمب خنده
تنها
یکی بود هنوزهم هست
آریایی
دنیای این روزای من...
روانشناسی جالب
جست وجوگر
طلوع دوستی
@@((زییاتریین کلمه ))@@
ماه آسمون من
خداوندا مرا دریاب...
pasargad2797
فقط برای او
دوست داشتنی
ذکر و مستی
تنهایی من
صبح صادق: وبلاگ خصوصی علی محبی
سلام خوش اومدین
بلخاب زیبا2
حروفهای زیبای انگلیسی
عشق طلاست
مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان
پرنیان
سلام بر مردان بی ادعا
آخرین منجی
کلبه تنهایی من
عشق
پسر شمالی
sina
تلخ وشیرین
دکتر علی حاجی ستوده
عاشورا
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
حدیث نفس
محمدرضا جاودانی
خبرگزاری پانا
سلام محب برمحبان حسین ع
خطوط هوایی
نیروی هوایی دلتا
بار غم
عشق بی انتها
شاه صنم
افسوس که روزگار بر خلاف ارزوهایم گذشت افسوس......
همه نمک بریزیم!
coco1358
آسمون پر ستاره
چه توا
دلنوشته های من
ترنم

 آشنایی با جنگنده Avro Arrow / RL-201 محصول کانادا
 

در تمام دوره سال 1950آورو Avro در صدد ساخت یک جنگنده رهگیر جدید مافوق صوت بود. نام این جنگنده بود CF-105 . این جنگنده اولین پروازش را در سال 1958 انجام داد.ثابت شده که کمپانی آررو سریع ترین و پیچیده ترین جنگنده جهان ( را در زمان خود) که سرعتی بالای 1650 مایل یا به عبارتی ( سرعتی معادل 2640 کیلومتر در ساعت" بیش از 2 ماخ") را ساخته است.CF-105 آررو بهترین و موفق ترین صنایع هوایی کانادا محسوب میشد.در این بین در 4 اکتبر 1957 مدل RL-201 از همین کمپانی بدون تشریفات رسمی برای معرفی دیده میشود.این هواپیما قبل از کنسل شدن طرحش با 25.5 ساعت پرواز پرواز داشته است که نسبت به 6 مدل قبل از خودش ساعت پروازی بیشتری داشته است. CF-105 در 25 مارس 1958اولین پروازش را انجام داد.البته درحین تکمیل شدنش پروازهایی هم داشت.

برنامه Arrow منحصر بود به همان الگوی اولیه ( که طرح نخستین بود) البته سیستم های گران قیمت الگوی نخستین پروازی که همه با دست کنترل میشد همه حذف شدند.اما به طور کلی از همان ابزار های تنظیم سطوح و فرامین هدایت طرح اولیه استفاده شد. البته به منظور تولید انبوه هواپیما, میتوانست شروع آزمایشات پروازی طرح پذیرفته شود.دیده شد که الگوی اولیهRL-201 در آخرنزدیک به ----
RL-201 یکی از 5 طرح کمپانی آررو بود که در بین سالهای 1958 تا 59 به پرواز درآمد.این هواپیما در 25 مارس اولین پروازش را به مدت 35 دقیقه با آزمایش خلبان جان زوراکوسکی انجام داد.با این حال RL-201 اولین هواپیمای آسیب دیده آررو بود .در 11 ژوئن 1958 بعد از 1 ساعت و نیم پرواز هنگام فرودارابه های فرود هواپیما میشکند که وجب میشود هواپیما را خاموش شود و مسیر باند فرود را تغییر پیدا کند وهمین باعث آسیب دیدن بیشتر هواپیما شد.این هواپیما بعد از تعمیردر 5 اکتبر 1958 تنها یک بار دیگر پرواز کرد.در حالی قسمت های آن اصلاح شده بودند.
درژانویه 1958انجام یک حرکت آزمایشی برای به پرواز دادن یک هواپیما با سرعت بیش از 100 نات انجام شد. آرایش ها و طراحی های که برای دراگ (کشش) کردن بوجود آمده بود, اثبات شده بود که زیاد غیر قابل اعتماد نیستند, بنابراین اصلاحاتی روی آنها انجام شد و به طبع تغییر و تبدیلاتی نیز صورت گرفت.در این آزمای ها به این نکته دست یافتند که استفاده از موتور های J-75 برای حفظ کردن سرعت مابین 20 تا 50 نات برای تاکسی کردن مناسب است. و در واقع این موتور ها میتوانند که شرایط لازمه را حفظ کنند.رنگ آمیزی حساس و خاصی بر روی بخش های مختلف موتور انجام شد به طوری که گرمای تولید شده( از موتور) معلوم و مشخص باشد. در طی این آزمایشات برای تاکسی کردن هواپیما مشخص شد که ترمز های برای شرایط اضطراری قابلیت کافی را نداشتند, بنابراین سیستم های آن دوباره طراحی شدند.دریچه چرخ دنده (اسباب) جلوی هواپیما باعث شده که هنگام فرود باد مخالف با یک نیرویی( پتانسیلی) تولید شود.
RL-201 برای 3 هفته در ماه فوریه پروازهای ازمایشی و جک و سه پایه, سیستم های کنترل پرواز و .. را در آشیانه تحمل کرد تا مورد برسی قرار بگیرد.اینها اخرین فرصت هایی بود که می توانست زاراکوسکی رامتقاعد کرد ,کامپیوتر کنترل و دستگاهای کنترل کننده پرواز بایستی واقعا کار کنند! و به موقع اعلام وضعیت کنند.
پنج مدل آرو

RL-201 آررو, 25 پرواز مابین مارس 1958 تا 19 فوریه 1959 با جمع ساعت پروازی 25ساعت و 40 دقیقه پرواز از بین دیگر از پروازهای پنج محصول آررو که کلا 70 ساعت و 30 دقیقه پرواز داشتند.در آخرین پرواز RL-201 که توسعه یافته هم بود توانست که به بالاترین نتیجه ممکن یعنی سرعت 1,75 ماخ در ارتفاع 35000 پایی دست پیدا کند.البته 202 آررو در طی پرواز آزمایشی به سرعت 1,96ماخ دست یافت.
CF-105 توسط کانادا و NORAD با عنوان پیشرفته ترین جنگنده دفاع هوایی در جهان ساخته شد!! آررو یک طرح خیلی تمیز و مرتبی داشت که خیلی از ویژگی هایش را از روی جنگنده های ساخته شده امریکای شمالی کپی برداری کرده بودند, که امروزه اف-22 لاگتینک یه نمونه از آن است. این چهارمین نمونه از, هواپیمای پارک شده در فرودگاه ملتون است که در طی زمستان دیده شده است.
آررو 25203 ابتدا در 22 سپتامبر 1958 پرواز کرد, وبه یک پرواز مافوق صوت با سرعت 1/2 ماخ دست یافت. سطوح خارجی آن طوری رنگ آمیزی شد که مشخص شود, زمانی که دیده بان ها آن رادیدند,متوجه شوند که هواپیما در حال آزمایش است. آررو 203 تنهاهواپیمایی بود که پرچم کشور مشترک المنافع کانادا را در روی دم خود مارک کرده بود.گروه های زیادی( از نمونه های آزمایشی) پشت سر آررو 203 به آشیانه ها بازگشتند و طر حایشان کنسل شد.

Avro Arrow در زمان خود یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جهان بود که بیست سال پیش از اینکه تولید شود توسط بسیاری روی آن برسی شد.
به محض اینکه برنامه آررو محدود شد,پنج نمونه آزمایشی از 6 نمونه کامل شدند و یک جمع پروازی معادل بیش از 70 ساعت داشتند.در اولین پرواز 203 در تاریخ 26 سپتامبر 1958 در طی 12 دروه پرواز به جمع ساعت پروازی 13,5ساعت دست پیدا کرد, قبل از اینکه طرح آن توسط دولت کانادا کنسل شود! طرح 203 در تاریخ 20 فوریه 1959 کنسل شد.
در طی پروازهای آزمایش این هواپیما دست یابی به سرعت 1,96 ماخ و پرواز در ارتفاع بالای 50000 پایی از نتایج باعظمت این هواپیما بود, که امروزه از استاندارد های یک هواپیما به شمار میرود.

ارسال شده در توسط ناصر ژاله کریمی